Vem lurar jag?

Jag har varit en expert på att lura mig själv. Innan jag började min viktresa kunde jag göra allt för att få äta. Jag bara veta att min dag var fylld av mat. Det spelade ingen roll vad det var för mat utan bara jag fick äta. Det bästa jag visste var när Micke skulle åka och hämta en bil. För då visste jag att vi skulle äta mat. Ofta åt vi Mc Donalds vilket jag bara älskade. Jag tror inte ens jag viste om att donken serverade sallad och det var verkligen inget jag skulle ha valt om jag ska vara helt ärlig. Jag älskade att få beställa big tasty med plus meny gärna hot wings och cola. Idag skulle jag inte ens tänka tanken att jag ska följa med och hämta en bil bara för att få äta. Nu handlar det mer och att få åka på äventyr och spendera dagen tillsammans med honom jag älskar mest.

En annan sak jag var väldigt duktig på det var att sitta och kolla på matlagnings program bara för att göra mig själv sugen på någonting. Jag hade inga problem att först titta på programmet på tv och när det var slut sätta mig att titta på det igen på play kanalen bara för att sen få gå ut i köket och fixa mig något att äta. Idagens läge tycker jag bara det är sjukt. När jag började min resa var jag livrädd för ett ens kolla på matlagningsprogram. Men det är jag inte idag. Nu tycker jag det är roligt och det beror helt enkelt på att jag älskar att hitta inspiration till dem maträtter som jag lagar i dagen läge!

 

Dagens kvällsmat 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0