Nu börjar det!

Emmas tips & trix.

 

Denna vecka är ämnet " kom igång"

Kan tänka mig att många där ute vill gå ner i vikt man kanske inte vet hur eller vet hur men inte vart man ska börja .

 

 

  1. Börja med att sätta upp ett datum då du ska börja med din nya livsstil. INGEN MÅNDAG!
    Jag känner så att det inte är något bra att börja en måndag, utan börja mitt i veckan. Annars kan tänket bli att när man äter något man inte skull ha ätit på fredagen tillexempel " men jag börjar om på måndag" utan varför inte börja på en fredag?
  2. Rensa. Ta bor alla onödiga saker hemma som du ändå inte får äta. Varför ska det ligga chokladpudding i skåpet som bara gör dig sugen att äta det? 
  3. Handla hem! Då var det dags att fundera på hur ska just DU klara av detta och inte falla tillbaka? Börja med och bestäm vad det är du får äta och inte får äta. Vissa vill gå på LCHF med ans andra kör med VV. Själv väger jag all min mat. Här ser du hur jag äter! Jag tycker det är lättast att inte förbjuda sig! 
  4. Det handlar om DIG inte om andra. Även om sambon har svårt att slänga chokladpuddingen så är det ju för ditt bästa. Du vill ju inte ha den hemma i fall som du ska fall i en fallgrop. Förklara och berätta hur just DU känner angående chokladpuddingen. Jag lovar det kommer en dag då du kommer äta chokladpudding. Så det är inget som du tar bort livet ut!
    Jag började mina 10 första veckor som sockerfria. Det handlade om att kom bort från allt socker och då jobbade jag även i ett elevcafè med massor av godis. Men kan JAG så kan DU!
  5. Skaffa kunskap. Fråga någon som har gått ner i vikt, läs på internet, låna böcker på biblioteket. Man vet inte allt, det kan jag lova dig. Jag fick så mycket kunskap när jag gick på viktgruppen att jag inte vet vart jag ska göra av den. Kanske därför jag sitter och skriver här idag! 

 

Jag hoppas dessa tips kan ge en start på din viktnedgång. Kämpa på! Kan JAG så kan DU!


Kommentarer
Postat av: Emmelie Johansson

Känns jätte skönt att jag äntligen hittat min balans :) förut tog jag lite chips eller en godisbit så fort jag kände suget.. Nu äter jag en frukt istället, på automatik. Behöver inte "tvinga" mig själv att välja frukt, utan det första jag tänker på när suget smyger sig på är frukt :D sen äter jag ju godis/chips ibland.. Men inte särskilt ofta, även fast de typ alltid finns hemma. Har en sockersugen sambo nämligen ;) btw, kollar din blogg 4-5 gånger om dagen för att se om du lagt ut nåt trevligt :D

2013-01-28 @ 22:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0