Men finns det inget sätt så man kan leva normalt?

Hittad denna tips lista på hur man ska bli av med sockersuget (Här hittar du den)
 
EXPERTENS 13 TIPS MOT SÖTSUGET

1 Ta bort allt med socker, sötningsmedel eller mjöl i.
2 Var försiktig med frukt, det är sött. Välj hellre bär och ät dem helst som dessert.
3 En del kan äta rotfrukter, för andra triggar det ­sötsuget. Prova dig fram.
4 Undvik allt med konstiga ingredienser och tillsatser med konstiga uttal. Ät sådant som du vet vad det är.
5 Ät kött, fisk, fågel, ägg och mycket grönsaker.
6 Var försiktig med mjölkprodukter, en del har svårt för mjölksockret. Ät med måtta och prova dig fram. Produkter gjorda på får- eller getmjölk går oftast bättre.
7 Ta gärna tillskott i form av en bra probiotika, eller ät mjölksyrade grönsaker.
8 Känner du sug mellan måltiderna? Testa att ta en blandning av glutaminpulver och kokosfett.
9 Ät gärna kött från frigående, gräsbetande djur.
10 Ta gärna tillskott med omega 3-fett, välj en bra, animalisk fiskolja.
11 Ett tillskott med D-vitamin kan vara bra, det kan dessutom hjälpa dig om du vill gå ner i vikt.
12 Gurkmeja är bra eftersom det är ­antiinflammatoriskt.
13 Du kan äta måttliga mängder (?) osaltade nötter. Se upp med saltade jordnötter, de kan innehålla transfetter och tillsatsämnen som triggar igång suget.
 
Min första tanke var hur ska man kunna bli av med sockerberoendet om man samtidigt vill leva ett normalt liv?
Ja för här får man ju reda på vad man ska äta och inte äta fast inte hur mycket och hur ofta. Ta bort allt socker? Jag skulle ju dö! Jag anser mig inte som sockerberoende men socker är något jag behöver ha i mitt liv fast i lagom mängd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0