En dag i city

Oj oj oj vad mycket saker jag har sett idag. Allting började med att Micke och jag gick vilse. Så vi var ute och gick i ca 2 timmars tid innan vi väl hittade in till stan. Väl inne i stan år vi mat. Jag valde en kycklingburgare och pepsi. Efter allt gående kände jag mig värd en pepsi. Från stan fick jag med mig tre par nya örhängen och eftersom vi hade gått så långt innan så blev det att ta taxi hem. Vi har även varit i en affär och köpt med oss lite sallad till kvällen. Men just nu sitter vi och kolla lite på tv.

'

Vi gick längs vattnet för att komma till stan. ( trodde vi i allafall)

Vi såg ett slott på våran långa promenad

'

Centrum <3

Konstiga konstverk kan man se överallt

Ett ställe vi hittade att sitta och ta det lite lugnt en stund.

Min lunch

Mickes lunch

Fanns en atomat där man stoppade in pengar så kom det ut mat.

En hamburgare kanske för ca 22kr

Mina nya örhängen

13 timmar i bilen!

Om ni undrar varför jag inte har bloggat och varför jag inte svarat på alla komentarer så beror det på att jag har genomgått en bil resa på 13 timmar. Vi kom ner till Holland vid 7.00 i morse. Så nu har vi sovit lite och ska ge oss ut på gatorna i staden Groningen som vi bor i. Jag kommer dock bara blogg en gång om dagen och det kommer ju vara på kvällen för har ju inget internet på mobilen men här på hotellet finns det. Ni kommer såklart få se alla min matval jag gör på denna resa. Ska bli så spännande och se vad vågen säger när jag kommer hem.
Här kommer det massor av bilder från resa vi gjort än så länge.

-20 kilo

Äntligen! Är jag 20 kilo lättare! Nu blir det att kämpa mot -25 kilo då har jag ju gått ner halva mitt viktmål! Jag känner mig så stolt och glad idag.

Lunch

Dagens lunch bestod av hemgjord Kina mat. Super gott var det och lagom starkt. Vågen visade fortfarande under hundra i morse så hade visst fel igår ;)

Frukost

Knäckemackor, kalkon och mjölk. Ja inte mycket till frukost men bättre än inget :)

Min glass

Glassen var god men tappade smaken lite när man frös den. Nästa gång blir det nog att ha i lite bär och kanske lite lite socker ;)

Lunch

Lunchen idag består av raggmunk, Kycklingkorv och grönsaker såklart:) Här i Motala öser regnet ner"/

Under 100!!

Ja det är sant! Äntligen har jag kommit ner på tvåsiffrigt. Känner mig så stolt. Men nu råkar jag ju vet att jag inte har sköt kosten så gör jag det idag går jag ju upp i morgon i stället. Så glädjen kanske inte vara så länge tyvärr men just för stunden känns det bra.

Mat?

Mat är inget som finns i mitt huvud alls! Jag sköter mig inte för fem öre. Det är inte så att jag äter onyttigt utan jag äter inget alls. Måste skärpa mig! Är det bara jag som ha dessa perioder? Min glass har jag inte provat än. Men det kommer väl det med. Dagarna består mest av värme. Fick i mig lite frukost dock bara en skål fil. Sen runt lunchen träffade jag Sanna på stan och vi fikade. Jag valde att ta en chokladboll. När jag väl kom hem tryckte jag i mig minimalt med köttfärssås och spagetti. Sen dess har jag inte ätit något. Jag har i stället tvättat 6 maskiner tvätt, dammsugit och tvätta golven. Och nu ligger jag i min sköna säng. Jag tog även en tur till Amanda tillsammans med Wilma. Mycket prat om allt och inget God natt!

Sitt eget liv

Bloggen verkar leva sitt egna liv just nu för nu publicerar han fler inlägg av samma.....

Blogg?

Bloggen är lite konstig just nu! Jag ska skriva så fort jag kan!:)

Skriva?

Jag vet inte hur många gånger jag har börjat om detta inlägg. Jag har ingen skriv känsla idag. För jag vet inte riktig vad jag ska skriva om. Frukosten blev bara ett glas mjölk. Ja ett glas mjölk! Så bra har jag sköt mig idag. Lunchen fick bli gårdagens rester och middagen bestod av köttfärssås. Känner mig ändå nöjd över min middagas val men tror att jag äter för lite just nu. För har inte någon matlust just nu.

Pojkvännen är ledig nästa vecka så just nu sitter jag och planerar vad vi ska hitta på. Vi har våra tankar det är allt från att åka till Tyskland eller att bara ta en dag och åka runt Vättern. Ja väldigt blandade möjligheter.

Skriva ?

Middagen

Wilma och Doris

En trött tjej

Dagen har varit lång och på grund av det vackra vädret har jag inte haft tid med bloggen idag. Men här kommer en bildbomb av dagen :)

Hittade dess chips på Öob. Inget jag skulle våga prova. Men Ketchup passar ju till allt ;)

Bil resa med syster

Det blev lite badande i alla fall :)

Mys pys i solen

Dr Alban var på stranden med ;)

Avslutade kvällen med att grilla lite

Är nöjd med dagen som varit nu blir det att titta och tv och bara ta det lungt i sängen.

Snabb lunch

Dagen startade med att jag, mamma, elin och hundarna var i hagen. Mycket bus blev det. Efter det blev det att besöka Maxi, öob och biltema. Sen pratade syster om att hon ville åka och bada. Men jag är inte så super förtjust i att bada men vore ju skönt att svalka av sig. Har även tryckt i mig en snabb lunch bestående av varm macka och fil!

Frukost!

Jag var super hungrig när jag vaknade i morse. Vilket jag tycker ett bra tecken! Idag ska det bli en dag med mycket rörelse det är ju så fint väder ute. Blir att äta upp frukosten nu och sen ta en dusch. Skulle behöva ta en sväng till arbetsförmedlingen med. Men det är ju nästan bättre att göra när det är dåligt väder ;)

Ät ensam är ingen hit!

Känslan att bara duka till sig själv är inte rolig "/ Det är ju så mycket trevligare att äta tillsammans med någon. Men eftersom gubben jobbar så får man sitta i sin ensamhet. På grund av lathet orkade jag inte laga någon mat så fick bli varma mackor och lite fruktfil. I mackan fanns det kalkon, ost och paprika.

Hundstund

Blev en lite runda tillsammans med Wilma. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag skulle behöva dammsuga men hur kul är det ;)?

Hemgjord glass

Fick för mig att jag skulle göra glass eftersom det ska bli så fint väder i morgon. Ska bli skönt att kunna svalka sig med en "bra" glass i solen.

Glassformar

Lätt yoghurt!

Formarna fyllda

Och sedan in i frysen

Vi får väl se hur det smakar i morgon.

Lunch

Dagens lunch bestod av gratäng som var gjord på pasta, köttfärs och tacokydda. Blev visst tacosmak två dagar i rad :)

God morgon

Sitter i soffan och äter frukost just nu. Känner mig även lite besviken! Jag fattar inte varför vågen inte vill visa under 100!! Det handlar ju bara om några 100gram. Men men det kommer väl det med :) Frukosten består av fil med banan i, knäckemackor med kalkon på och ett glas mjölk.

Familjekväll

Först var syster och jag på promenad och efter det blev det att diska lite hemma. Sen ringde mamma och sa att jag skulle tvätta hennes bil. Så då åkte syster och jag och gjorde det och efter som vi var så nära affären och bestämde vi oss för att laga tacos till kvällsmat. Så nu sitter jag här nöjd och belåten med tacos i magen.

Frukost

Knäckemackor med tomat och fil med smak av banan, blåbär och vanilj super god tycker jag att den är.

Jag fuskar!

Haha om det ändå vore så. Nu heter det jag njuter!

Vem lurar jag?

Jag har varit en expert på att lura mig själv. Innan jag började min viktresa kunde jag göra allt för att få äta. Jag bara veta att min dag var fylld av mat. Det spelade ingen roll vad det var för mat utan bara jag fick äta. Det bästa jag visste var när Micke skulle åka och hämta en bil. För då visste jag att vi skulle äta mat. Ofta åt vi Mc Donalds vilket jag bara älskade. Jag tror inte ens jag viste om att donken serverade sallad och det var verkligen inget jag skulle ha valt om jag ska vara helt ärlig. Jag älskade att få beställa big tasty med plus meny gärna hot wings och cola. Idag skulle jag inte ens tänka tanken att jag ska följa med och hämta en bil bara för att få äta. Nu handlar det mer och att få åka på äventyr och spendera dagen tillsammans med honom jag älskar mest.

En annan sak jag var väldigt duktig på det var att sitta och kolla på matlagnings program bara för att göra mig själv sugen på någonting. Jag hade inga problem att först titta på programmet på tv och när det var slut sätta mig att titta på det igen på play kanalen bara för att sen få gå ut i köket och fixa mig något att äta. Idagens läge tycker jag bara det är sjukt. När jag började min resa var jag livrädd för ett ens kolla på matlagningsprogram. Men det är jag inte idag. Nu tycker jag det är roligt och det beror helt enkelt på att jag älskar att hitta inspiration till dem maträtter som jag lagar i dagen läge!

Dagens kvällsmat

Gårdagens nöjen

Trodde aldrig att vi skulle komma hem igår. Mickes kort fungerade inte så vi kunde inte tanka. Jag bara kände paniken växa inom mig. Tänk att stå där vi vägkanten och ha soppatorsk. Nej nej, det är ingenting för mig. Iallafall efter lite om och men bestämde vi att vi skulle åka via Åmmeberg och prova om kortet funkade där. Väl framme i Åmmeberg funkade allt som det skulle. Med bensin i bilen åkte vi hem. Men det var ju så kvällen slutade. Dagen började med att jag, Evelina, Diana och Micke åkte mot Askersund vid 11 tiden på lördagsmorgonen. När vi närmade oss Askersund insåg vi vilken kö det var in till staden. Efter att ha köat i 45min kommer vi verkligen in på utställningsområdet. Där inne möte vi upp en gammal vän till mig vid namn Paula. Vi gick runt och kollade bland bilar och marknadsstånd. Efter det blev det förfest i Åmmeberg. Där vi satt och njöt av solen och alkoholen ( inte jag dock för jag körde ju). Sedan rullade bilen tillbaka mot Askersund där vi hamnade på en trevlig hemmafest. Alkoholen flödade och munnarna gick i ett. Sen var det dags att åka runt flera varv i stan och bara visa upp bilen. Mina med åkare sjöng och bara hade det bra. Dagen och kvällen var super trevlig tack alla!

Kvällsmat

Räksallad i stora mängder. Nu börjar sallads lusten komma tillbaka. Den har varit borta ett tag för det blir ju väldigt tjatigt när man försöker gå ner i vikt att alltid få välja sallad om man äter ute. Sitter just nu och kollar på film. Imorgon blir det en hel dag i Askersund.

Sommar

Kom precis hem från badet. Syster och jag fick för oss att vi skulle bada lite:). Mycket skönt. Sitter och äter mellanmål och bara njuter av det vackra vädret

Dagens start!

Känslan av hunger är farlig när man bantar tycker jag. Då kan man ju ta till precis nästan allt. När jag vaknade kändes det att jag verkligen var hungrig. Nu skulle jag gå i i kylskåpet utan att ta något annat än det jag skulle ha till frukost. Men det var inga problem! Nu blir det att äta upp frukosten sen ska jag åka iväg och lämna blod.

Pw

Tog en runda med mamma och hundarna. Så skönt att få röra lite på sig .

Hemgjorda hamburgare

Eftersom pojkvännen drog iväg och jobbade ett pass. Så passade jag och syster på att laga lite mat ihop. Vi kom fram till att vi skulle tillverka våra egna hamburgare vilket vi gjorde med.

Kroketter  50gram
Hamburgare 85 gram
3 msk lätt cremefraiche
Massor av grönsaker !

Äventyr

Igår blev det en hel dag med Micke. Vi hittade på massor av roliga saker! Bland annat fick jag en hel fisk till mat. Vi åt hemgjord glass och bara njöt av sommaren

Jag hoppas bilderna talar för sig själva. Nu blir det frukost en väldigt sen frukost!

Inga rutiner

Det blir lite fel när Micke blir ledig. För man får ju inga rutiner på livet när man måste anpassa sig efter honom med:) Men ska försöka så gott jag kan. Har precis fått i mig lite lunch. Den bestod av två potatisbullar och lite Kycklingkorv, gurkan låg själv klart på tallriken med ;) Nu ska jag försöka få Micke att hitta på något att göra. Vill ju inte sitta inne i det fina vädret :)

Super trevlig kväll

Kvällen och natten var helt underbar. Mycket dans och alkohol. Dock var jag lättare i morse än vad jag var igår. Inte många kilo kvar nu tills jag har gått ner 20kilo. Det känns super bra! Nu blir det att försöka få i sig något.

inte dricka onödiga kalorier säger faster

Ja, jag vet! Men kunde inte låte bli och köra på en utgång ikväll ;)
Faster kommer inte gilla detta ;) haha. Ikväll kör vi på måndagsklubben på harrys. Ska bli skönt att få dansa lite. Sist gick jag ju ner fast att det blev en hel del akohol. Dock dansade jag ju i två timmar typ. Men ikväll kör vi på en lika dan kväll för nu ska jag ner så det bara sjunger om det ;)

Lunch

Dagens lunch blev korvstroganoff. Korv (50gram) ris (50gram) och gurka. Mjölk såklart med :)

En heldag med mamma och syster

Har varit i Linköping med mamma och syster. Blev ett besök på Ikea, mcd och Maxi. Köpte mig nya tallrikar på Ikea, blev ett happy meal på mcd. Nu på kväll har jag även bakat muffins. Så det har varit en heldag idag med massor av roliga saker.

Fixar fötter

Sitter hemma hos min mamma och hon ska fixa fötterna på mig! Ska bli så skönt att få fina fötter

Kinamat

Idag kör jag på lite kinamat. Mycket gott!

Hund promenad

Har precis varit ute och gått med mamma och hundarna i regnet. Så skönt att för röra lite på sig.

Ägg röra utan äggula

Jag försöker undvika äggulor för dem innehåller så många kalorier, men ikväll blev det ägg röra med en äggula och 4 äggvitor. Det var lika gott det.

Känslan att sitta i en bio sal och banta

Ja ni nu har jag varit på bio för första gången under denna resa. Jag var mycket tveksam till att sätta mig i biostolen och bara titta på film. Man brukar ju alltid sitta och snaska på något. Men inte jag! Jag klarade detta jätte bra. Jag köpte mig bara en 50cl vatten som jag drack upp under dessa två timmar i stanken av popcorn och godis. Känner mig jätte stolt att jag ens valde att utsätta mig för den miljö!

Det var Elin , mamma och jag som var på bio. Mamma bjöd oss vilket vi tyckte var jätte bra såklart. Vi såg på filmen cockpit. Den var super rolig och jag kan verkligen rekommendera den!

Men nu till alla er som bantar låt inte alla frestelser sätta stopp för alla roliga saker ni kan göra! Njut av livet. Man kan gå på bio utan att äta massor av onödiga kalorier det har jag bevisat.

Tack mamma och syster för en toppen kväll!

Seg dag!

Idag är en sån där dag när det inte händer så mycket. Ena stunden är man jätte hungrig medans andra stunden finns inte mat ens med i huvudet. En jobbig dag helt enkelt ;)

Frukost

Idag blev det knäckebröd med kalkon på som vanligt ;) ska även koka mig ett ägg :)

Kvällsmat

Kött (75gram) potatis (75gram) Och massor av sallad och lök :)

Mys hos pappa

Blir att äta grillat hos pappa ikväll:) Just nu myser jag med Izak:)

Följ min resa på andra ställen också!

Ny design

Tack snälla syster för att du fixade bloggen åt mig. Jag hoppas att där ute kan se den :)

Dagens lunch bestod av gårdagens kvällsmat fast idag hade jag gurka och vattenmelon till istället :)

Kyckling (50gram) ris (50gram) sås (4msk)

Frukost

Mjölk, knäckebröd och påläggs korv :)

Skinnjackan!

Jag kan äntligen kan jag knäppa min skinnjacka! Fan vad bra det känns! Nu slipper jag frysa i höst som jag gjorde hela förra året ;)

Kvällsmat

Kyckling (50gram) ris (50gram) Stekt svamp,lök och purjolök. 5msk sås :)

Pw med syster

Har haft en underbar sväng med syster

Morötter

Dagens lunch består av: köttfärssås (75gram) spagetti (50gram) gurka morötter tomat och Vattenmelon :)

Lunch

Dagens lunch består av Två potatis bullar (102 gram) Kycklingkorv ( 40 gram) Två knäckebröd En påläggskorv ( en halva på varje knäckebröd) Tomater och gurka :)

Då & Nu

Nu

Hoppas ni ser någon skillnad i alla fall :)

Tisdag

Var på stan idag och åt lunch med Martina, mycket trevligt var ett tag sen jag träffade henne :) Lunchen bestod vad pasta sallad med lax. Mycket gott fick även med mig ett halsband hem :)

Frukost

Dagens frukost består av två ägg och två smörgåsar med kalkon på. Var och stor handlade med mamma och syster på city gross igår. Blev många god och nyttiga saker som fick följa med hem. Just nu håller jag på att tvätta. Ikväll blir det promenad med syster :)

Äntligen!

Äntligen funkar det att mobilblogga! Fy fan vad arg jag har varit för att det inte har gått :( Här kommer en bild på vad jag gjorde igår:)