Barn på nytt

Ligger och kollar på film, har inte kommit så mycket längre idag än ;)! Har även fått i mig lite sallad från igår.

Starten på fredagen

Sitter just nu och äter frukost. Ska snart ta tag i hemmet och fixa allt till ikväll. Kommer bli så kul!:)

Bästa salladen i stan!

Har precis provat en ny pizzeria här i stan! Så god och så fräscha råvaror. Nu blir det film och bara njuta av kvällen i morgon är det party som gäller :)!

Dammsugare

Har precis vart och köpt en ny dammsugare som jag ska hem och prova. Måste ju vara rent och fint när tjejerna kommer i morgon. Till frukost blev det äggsmörgås & till lunch åt jag hamburgare från igår. Just nu sitter jag hemma hos pappa vi ska äta ökensandskakor

Kvällsmat

Ikväll blev det laxhamburgare och potatismos till kvällsmat, har även börjat skriva lista på allt som ska handlas till på fredag, tror det kommer bli en toppen kväll. Trevlig kväll på er!

Fiskspa

Har precis varit på fiskspa, jag fick det av min mamma i födelsedagspresent. Så nu är fötterna fina!

God morgon!

Sitter med min frukost och kollar ut genom fönstret, idag snöar det här i Motala!

Frukosten är fixad!

Har precis gjort i ordning min frukost till i morgon. Allt handlar om att planera så jag gör alltid min frukost dagen innan, dem dagar jag jobbar såklart. På fredag ska jag ha 20-års fest här hemma för mina vänner så ska köpa hem något gott att äta till frukost på lördag. Jag bara älskar att äta helgfrukost! Vi ska även ut på fredag så kommer bli lite alkoholintag men det är det värt!

Kyckling!

Jobb, hallen och tillslut firman. Det har varit dagen hittills. Just nu sitter jag på Perssons pojkar och äter mat. Ett företag som servera super god lunch! Då kan jag ju aldrig äta upp allt jag får när jag äter ut så blir väldigt mycket kvar. Det är i alla fall den största filén jag fått serverad på restaurang!

Fruktbomb eller?

Är ute och åker, killen och jag ska titta på en bil. Klockan tre ringde matklockan att det var dags för mellanmål. Hittad den smoothie som tur innehöll mer frukt än socker vilket förvånade mig mycket!
Men gillade deras slogan "in fruit we trust". Så det blev dagens mellanmål.

Lunch

Igår var jag och köpte mig ett brickbord till sängen. Som en bricka med ben. Guldfärgade är den. Eftersom jag nästa äter all min mat framför tv så passade detta mig perfekt ( vi har tv i sovrummet). Lunch blev gårdagens kvällsmat!

Frukost

Äggsmörgås och frukt

Kycklingburgare och potatisgratäng

Ikväll blev det kycklingburgare med potatisgratäng. Idag jag gjort massor av saker. Jag har städat min garderob, även rensat ut städskåpet, varit på promenad samt på Willys och handlat. Nu går tvättmaskinerna för fullt och det blir snart solsidan och att sova. I morgon startar dagen 04.45 äntligen dags att jobba. Har även fått förfrågan när jag ska lägga upp vad jag köpte i Ullared och vad jag fick i födelsedagspresent det kommer jag lovar!

Makrill i tomatsås!

Mellanmålsdags just nu går jag på mat och sov klockan känns det som. Jag sätter helt enkelt alarm när jag ska äta. Det funkar bra idag i alla fall! Knäcke med korv och makrill i tomatsås. Dagens mellanmål.

Brunch!

Har precis varit ute på en runda med hundarna, känns underbart skönt att jag kom ut. Nu är jag på gång igen! Har även fått i mig gårdagens kvällsmat med extra grönsaker till brunch. Även det var gott. När jag fyller år fick jag en mobilhållare till armen av min pappa som jag har provat idag. Passade mig super bra, så ni som inte har en! Köp en!

Att vara arg på sig själv!

Den känslan går fan inte att beskriva i ord man ska försöka så gott jag kan. Allt började med att jag fick ett jobb, jag bara älskar mitt jobb och mina arbetskamrater. Men jag glömmer bort mig själv. Jag äter inte frukost och när jag väl får i mig något är jag vrålhungrig. Jag har börjat dricka läsk igen vilket jag inte förstår varför. Jag planerar inte för fem öre utan tar dagen som den kommer. Äter kakor lite här och där. Ja det är ju inte lustigt att vågen skriker rakt ut. Känns som om att jag håller på att bli gamla Emma igen och det vill jag verkligen inte. Träningen verkar inte heller existera i mitt liv. Visst jag går i mina trappor varje dag och då har helt plötsligt tänket blivit men jag kan äta den kaka, dricka detta glas cola för jag rör ju ändå på mig. Jo men visst kan jag gör det men det är ju inte så att jag går ner då! I måndags visade vågen att jag hade gått upp 1,1 kilo, men då hade jag även varit på kalas här och där och att väga maten fanns inte då. Men denna vecka vill jag ju självklar bli av med extra kilot. Det går väl sådär, jag har fikat, ätit godis och lite för mycket mat. Jag har lite svårt att kontrollera mig när Micke är hemma. Jag ska verkligen inte skylla på honom på något sätt men livet är lite annorlunda när han är hemma så är det bara, och denna vecka har han varit sjuk vilket betyder att han kommer vara hemma i 3 veckor. Är det 3 veckor utan kontroll? Ja just nu känns det så! Jag kommer inte ha någon invägning på måndag för känner att jag inte kontrollerar min kropp just nu och då vet jag att det inte är några positiva siffror på vågen. Men nu kör jag igen. Jag ska hitta tillbaka där jag kontrollerar mitt eget liv. INGEN ANNAN!

Men just nu är jag bara arg på mig själv för att jag tänker som jag tänker.

Är det bara jag som har såna här perioder?

Kinamat

Till kvällsmat blev det Kinamat :)!
Har även satt upp första adventsstjärnan som lyser så fint i köket. Och gjort i ordning min adventsljusstake till nästa helg

Frukost och lunch

Här kommer dagens frukost och lunch. Har gjort massor av ärenden idag och ska även börja med adventspysslet :)!

Vilken kväll!

Dagen har varit super! God frukost, trevligt sällskap vid lunchen och ett bra avslut med mat och film. Imorgon blir det att leta julklappar och städa lite här hemma. Måste dock införskaffa en ny dammsugare då den gammal gick sönder när vi dammsög sist.

Linnea och Dexter

Lunch med Linnea och Dexter, vi åt pastasallad med räkor på ett litet fik här i stan. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på ikväll! Trevlig fredag på er :)

Fredags frukost

Har precis fått i mig lite ostomelett. Nu ligger jag i min morgonrock och kollar på tv, ska snart hoppa in i duschen och göra mig i ordning för ska ju äta lunch med Linnea och Dexter idag.

Rödbetor i biffarna

Ikväll lagade min sjuka pojkvännen mat. Kokt potatis som jag bara älskar, biffar med rödbetor och pepparsås. Smakade underbart! Så skönt att ha någon som fixar maten åt en lite som att gå i skolan. Det är nog det jag saknar mest med skolan, att få laga mat varje dag och ett underbart salladsbord. Hoppas alla har haft en bra torsdag! Jag tar helg nu men för er andra är det nog en dag kvar vilket kommer gå så snabbt så snart är det helg för er med.

Äntligen hemma!

Känns som om jag har varit överallt idag. Först jobbet, sen miroi och till sist hos pappa. Lunchen idag blev rester från igår. Pasta med skinksås. Just nu sitter jag och funderar på vad vi ska äta ikväll, har även huvudvärk så humöret är inte på topp. I morgon är jag ledig och ska äta lunch med en vän:)!

Frukost och bara två timmar kvar! Eller?

Just nu sitter jag och äter frukost! Inte många trappor kvar nu, men ska ju till miroi på eftermiddagen så dagen slutar nog inte för ens mellan 15-16. Sen tar jag helg :D! Så skönt det ska bli och sova lite i morgon!

Sanna hon kan!

Detta fick jag av Sanna igår. Så nöjd med mina presenter. Ska som sagt försöka skriva och lägga upp bilder på allt jag har fått, men är ju så mycket ;)

Har även provsmakat chokladen ikväll. Det var ett bra avslut på kvällen!

Till er som inte bor i Motala eller kanske helt enkelt inte har tidningen

Här kommer lite bilder :)

Hoppas ni ser vad det står :)

Klockan är 18.00 och här är middagen!

Pastasås med bandspagetti blev dagens middag!

Lunch

Efter en lång och krånglig arbetsdag, har jag äntligen fått i mig lite lunch. Två kokta korvar, ett ägg, mos och kaviar till ägget. Nu ska jag bara ta det lugnt och sen blir det en dusch!

Frukost på jobbet

Stoppade i mig två små yoghurt på jobbet idag, sitter även och funderar på vad jag ska äta till lunch. Kokt korv kanske, det vore gott i alla fall :)!

Tårta

Igår bjöd Sanna på super god mat, det var fisk och kokt potatis. Fick även tårta och jätte fina presenter ( bild kommer ).
Just nu sitter jag på jobbat och väntar på att min bil ska komma. Sen tar jag och springer upp och ner för mina trappor. Jobbar 08.00-13.45 idag så blir sen lunch när jag kommer hem.

Mellanmål!

Äntligen hemma! Nu blir det att snygga till sig och snart dra sig till Sanna, har även fått i mig mellanmål! Vill även tacka för alla fina kommentarer jag fått idag! Det värmer!:)

Lunch

Lunchen idag blev rester från igår! Just nu sitter jag på miroi och sen ikväll ska jag träffa Sanna och äta mat med henne :)!

Kändis!

På frukost rasten passade jag på att åka förbi Shell och köpa tidningen. För chefen skickade ett sms om att jag var med i den idag! Fan vad kul det känns! Så just nu sitter jag och läser om mig själv, känner att det är extra roligt att inspirera andra! Men nu ska jag försätta med min frukost!:)
Jag hoppas det kommer ut på MTV.se så ni som inte bor i Motala med kan läsa :)

Frukostlåda istället för matlåda!

Nu är frukosten till jobbat fixad i min nya matlåda som jag köpte idag. Imorgon jobbar jag 06.00-10.00, skönt med en kort dag. Efter det blir det miroi och senare på kvällen ska jag till bästisen. Ikväll har jag ätit köttfärssås och ris.
Köpte en så söt gris till pappa idag när syster och jag var på stan. En grismuffins eller vad jag ska kalla det ;)!

Snabblunch

Var så hungrig när jag kom hem så värmde en färdigrätt till lunch. Nu blir det lite tv tittande så ska jag plocka här hemma :)

Söndagsmys

Sitter fortfarande i soffan och myser, åt frukost för 2 timmar sen men har inte kommit längre. Har bäddat sängen och plockat upp alla mina presenter. Får jag tid och ork ska ni få lite bilder och text på allt jag har fått.

Ha en bra söndag!

Revbenen

Ja till kvällsmat blev det revbensspjäll med kroketter och pepparsås. Smakade underbart, nu har vi bäddat ner oss i sängen för att köra lite CSI Miami maraton. Imorgon blir det att plocka i ordning och fixa lite här hemma!

Vi bara hänger!

Just nu är jag på Mickes firma och städar ur bilen och ska sätta på dubbdäck på bilen med. Fick super god efterrätt efter maten. Dagen har varit underbar och jag har fått massor av fina och bra saker i present ska försöka skriva ihop en lista i morgon!:)
Trevlig lördag kväll på er!

Kalas

Just nu sitter jag och äter super god mat hos pappas tjejs mamma alltså min bonus mormor :)

Gravid!

Ja det är i alla fall så det känns! Åt kebab till lunch och nu är magen så svullen så att jag ser ut och vara i vecka 35!
Efter allt bil körande så slutade kvällen med fest i åmmeberg!
Morgondagen kommer bli en toppen dag! Träffa alla i familj och äta god mat och bara umgås. Jag hoppas att vi hittar en bil med så vi slipper slå om den vi har nästa vecka :)!

Vilken dag det var igår!

Jobbade 9 timmar sen när jag kom hem blev det att ge sig av mot Varberg för att kolla på en bil. Det var bara skit! Så slutade med att vi checkade in på hotell. Idag har vi ätit hotell frukost och varit och shoppar på Ullared! Hittade massor av fynd. Så är super nöjd! Just nu sitter jag och äter fruktsallad och ska snart ge mig iväg på nya äventyr! Imorgon ska jag bli firad hos pappa, så på söndag kommer listan på allt jag har fått. Ha en fin fredag.

Hemma!

Har jobbat på med musik i öronen. Det bara rullar på när man väl börjar. Men nu är jag super trött. Har fått i mig lite smörgåstårta och nu ska jag bara slappa i soffan! Tack för alla grattis ni skickat till mig :)!

12.00

Idag börjar jag inte för ens klockan 12. Skönt att få sova lite idag efter allt firande. Ligger i soffan och bara tar det lugnt! Har precis fått i mig lite frukost.

20 år

Ja nu är man 20 år och har blivit firat till 1000! Super kul, har även jobbat idag och nu har första gästerna åkt hem. Just nu sitter jag hos mamma och ska bli firad, så blir att fika för tredje gången idag.

Fyller man år så får man!

Bulle? Ja det blev en bulle och yoghurt till frukost! Allt går bra här på jobbet. Städar för fullt !:)

Mitt nya jobb!

JAG HAR FÅTT ETT JOBB! Idag var första dagen på mitt nya jobb därför så dålig uppdatering! Just nu jobbar jag som städare. Så jag får helt enkelt betalt för att gå upp och ner för trappor ;): Trivs super bra! I morgon är min andra dag och även min födelsedag, så har köpt kanelbullar till alla mina arbetskamrater! Livet är ju helt underbart nu. Jobb, födelsedag och allt bara flytter på här hemma. Nu känns det att man är vuxen. Jag har även gått ner ca
1 kilo denna vecka. Jag hoppas alla där ute har haft en bra start på veckan.
Nu ska jag äta pizza och gå och lägga mig!
God natt!

Mitt nya jobb!

1 kilo denna vecka. Jag hoppas alla där ute har haft en bra start på veckan.
Nu ska jag äta pizza och gå och lägga mig!
God natt!

Farsdag

Har varit och lämnar paket samt fikat hos pappa. Nu är även lunchen klar och jag bara väntar på att Micke ska gå upp så vi kan äta tillsammans! Så länge ska jag kolla lite på TV3 play tänkte jag.

Bildbomb!

Nu kommer det massor av bilder på att jag gjorde igår :)

Mormor bjöd oss alla på mat. Vi åt på ett super mysigt matstället ute på landet.
Efter maten åkte vi hem till mormor för att fika och del ut lite presenter.

Pappa bjöd på grillat senare på kvällen

Kvällen avslutades med lite ljus och tv tittande!

Mormor fixar allt!

Eftersom min hårfön är trasig så gick jag in till mamma och fönade mitt hår. När jag öppnade tidningen ser jag en bild på mig! Mormor har visst fixat det eftersom jag fyller på tisdag! Så nu får ni se bild på en 15-årig Emma!

Korv!

Till lunch blev det korvstroganoff. Länge sen jag åt det så det smakade bra! På måndag händer det grejer ska berätta mer för er lite senare det lovar jag! Men ha en bra fredagskväll :)
Just det ja! Fixade min naglar i går är super nöjd som vanligt! Det kallar jag vardagslyx!

Det är fredag idag!

God morgon! Just nu sitter jag och äter frukost. Te, ägg och smörgås en bra start på dagen. Igår kväll var mina syskon här och vi planerade julklappar. För snart är det dags! Inte alls långt kvar till julafton. Idag blir det en hel del städning för på tisdag fyller JAG 20 år och kommer det hit lite gäster.

Vaniljhjärtan

Idag hade en deltagare med sig vaniljhjärtan till oss alla eftersom det är sista dagen vi är här :). Nästa vecka är det ju bara två dagar. Så det är super skönt!

Lunch med vännerna

Idag är näst sista dagen vi äter tillsammans. I morgon är sista dagen här på miroi så nästa vecka blir det bara två dagar i veckan! Skönt det, hoppas bara att jag hittar ett jobb nu.
Gårdagens kvällsmat blev dagens lunch.

God morgon!

Tjoho! Idag äter jag en yoghurt och en frukt, har även stoppat ner frukt i väskan så jag ska klara mig hela dagen. Men nu ser jag fram i mot eftermiddagen. Det kommer hända grejer idag :D

Kycklingpytt

Ikväll äter jag pyttipanna med kyckling samt ägg och rödbetor. Håller även på att städa lite.

Thaisoppa

Lunchen blev en soppa idag med. Men en annan typ av soppa ;)
Lyssnar just nu på hur det är att plugga på folkhögskola. Har även varit på studiebesök på Motala verkstad idag.

Jo, men jag älskar att sova!

Ja nu när det är mörkt och kallt så blir jag en sån där människa som ÄLSKAR att ligga och dra mig i sängen på morgonen. Vilket slutar i att jag inte får i mig någon frukost. För jag bara kastar på mig kläderna och springer ut till bilen. Men som tur skulle jag ändå åka till affären idag för att köpa lunch så stoppade även ner frukost i korgen. Blev en yoghurt och en smörgås.

Soppa

Ikväll blev det soppa till kvällsmat!

Frukost

Yoghurt och knäckesmörgås blev dagens frukost

Invägning

29/10-2012 - 5/11-2012

Resultat: + 0,1 kilo

OMG! jag har gått upp 100 gram denna vecka, Men om jag tänkte efter så är ju inte det så lustigt! Det har blivit mat och godis på väldigt konstiga tider. Men nu tar jag nya tag!

Enellyś

Har varit och ätit mat med vänner och barn. Super trevligt, aldrig fått en sån stor sallad som jag fick idag! Tror det var ett helt bacon paket i salladen men god var den i alla fall. Åt även en glass

Pastasallad med räkor

Killarna vill ha pizza så jag tog en sallad. Med massor av räkor och andra godsaker. Dricker även vanlig cola till maten. Det är ju trots allt lördag!

Frukost dagen efter

Killarna är bakfulla, än själv mår toppen och sitter och äter frukost. Hade en toppen kväll med vänner och krogen!

Smörgås!

Kvällsmaten blev en toast med tacofärs och lite grönsaker. Ikväll kommer det hit lite vänner och umgås med oss :)

Lunch

Kom precis hem från Mjölby. Vi har varit hos en tjej och köpt lite kläder. Det är så man får göra när man håller på och gå ner i vikt. Kan inte köpa nya kläder hela tiden. Har även fått i mig lite tacos från igår.

Fredag!

Det är helg! Jag är ju ledig idag, så syster och jag ska ta en tur till Mjölby. Just nu äter jag lite frukost.

Tacos

Ikväl har vi varit och storhandlat, till kvällsmat blev det tacos. Smakade jätte gott!

Men finns det inget sätt så man kan leva normalt?

Hittad denna tips lista på hur man ska bli av med sockersuget (Här hittar du den)

EXPERTENS 13 TIPS MOT SÖTSUGET

1 Ta bort allt med socker, sötningsmedel eller mjöl i.
2 Var försiktig med frukt, det är sött. Välj hellre bär och ät dem helst som dessert.
3 En del kan äta rotfrukter, för andra triggar det ­sötsuget. Prova dig fram.
4 Undvik allt med konstiga ingredienser och tillsatser med konstiga uttal. Ät sådant som du vet vad det är.
5 Ät kött, fisk, fågel, ägg och mycket grönsaker.
6 Var försiktig med mjölkprodukter, en del har svårt för mjölksockret. Ät med måtta och prova dig fram. Produkter gjorda på får- eller getmjölk går oftast bättre.
7 Ta gärna tillskott i form av en bra probiotika, eller ät mjölksyrade grönsaker.
8 Känner du sug mellan måltiderna? Testa att ta en blandning av glutaminpulver och kokosfett.
9 Ät gärna kött från frigående, gräsbetande djur.
10 Ta gärna tillskott med omega 3-fett, välj en bra, animalisk fiskolja.
11 Ett tillskott med D-vitamin kan vara bra, det kan dessutom hjälpa dig om du vill gå ner i vikt.
12 Gurkmeja är bra eftersom det är ­antiinflammatoriskt.
13 Du kan äta måttliga mängder (?) osaltade nötter. Se upp med saltade jordnötter, de kan innehålla transfetter och tillsatsämnen som triggar igång suget.

Min första tanke var hur ska man kunna bli av med sockerberoendet om man samtidigt vill leva ett normalt liv?
Ja för här får man ju reda på vad man ska äta och inte äta fast inte hur mycket och hur ofta. Ta bort allt socker? Jag skulle ju dö! Jag anser mig inte som sockerberoende men socker är något jag behöver ha i mitt liv fast i lagom mängd!

Bebis och hund

Tog en promenad med syster och hennes vän samt bebis och hund. Gick super bra!

Frukost på Shell

Svängde förbi Shell och köpte mig en yoghurt till frukost.